HOT!!!

Friday, March 11, 2011

cinta tak bersyarat 8

“BETULKAH Qyrina kena pindah keluar ni? Jauh sangatkah tempat kerja Qyrina dengan rumah ibu lina ni?” tangannya berhenti dari terus mengemas pakaiannya. Wajah ibu saudaranya dipandang.
“ Tak adalah jauh sangat tapi pihak syarikat yang suruh Qyrina pindah. Katanya senang untuk Qyrina berulang alik nanti.” Dia menelan liur. Amat pahit rasanya untuk menipu ibu saudaranya ini. Dia menggigit bibir bawahnya.
“ Kita dah sampai.” Satu suara mengembalikan dirinya ke alam nyata. Dia terpinga-pinga seketika. Wajah Riezq di pandang.
“ Hati2 dengan pertuturan awak nanti. Kalau tak perlu tak payah bercakap. Biar saya yang uruskan semuanya.” Pesan lelaki itu lagi. Dia sudah boleh menghafal kata2 lelaki itu sejak tadi. Dia hanya mengangguk. Apabila keluar dari kereta dia tergamam melihat kediaman lelaki itu. hampir2 ternganga mulutnya mujurlah sempat dikawal reaksinya itu. lelaki ini memang kaya.
“ Anything wrong miss Qyrina?” qyrina berpaling. Kakinya mengundur setapak apabila tubuh lelaki itu amat hampir dengannya. Dia mendongak memandang wajah lelaki itu. berkelip-kelip matanya apabila panahan mata lelaki itu menusuk ke jantungnya.
Riezq berdehem.
“ Why?” soal lelaki itu. qyrina menggeleng.
“ Awak tak perlu bimbang saya dah uruskan semuanya. Awak Cuma perlu dengar dan ikut cakap saya je. Jomlah masuk. My family dah tunggu. Come.” Dia menarik tangan Qyrina dngan selamba. Qyrina terkesima. Dia ingin menepis tangan lelaki itu tetapi entah kenapa dia hanya membiarkan sahaja. Kakinya menurut sahaja langkah lelaki itu. sehingga dia dibawa ke hadapan pintu rumah lelaki itu.
“ assalamualaikum mama papa.” Laung Riezq. Tangannya yang di genggam erat oleh Riezq terasa berpeluh. Muncul kelibat seorang wanita yang lebih tua daripada lelaki ini. Rasanya dia tidak pernah melihat wanita tersebut.
“ Mama dan papa ada kat depan. So inilah Rina. Satu2nya perempuan yang dapat menundukkan ego adik lelaki akak ini.” Qyrina mengerutkan dahinya. Kurang mengerti dengan kata-kata wanita tersebut. Dia ingin menghulurkan tangannya untuk bersalam. Namun tangan kirinya masih di genggam oleh lelaki tersebut. Dia memandang Riezq. Lelaki itu mengangkat keningnya. Matanya menyorot ke bawah.
“ Ops sorry.” Riezq tersengih.
“ mama dah tunggu tu. Cepatlah pergi jumpa mama. Nanti mengamuk pulak orang tua tu.” Ujar Syafika. Geli hatinya apabila mendengar wanita itu berkata sebegitu.
“ Jomlah.” Ajak Riezq. Qyrina hanya menurut. Dadanya makin berdebar. Tetapi mengapa lelaki itu hanya kelihatan selamba sahaja sedangkan dirinya risau yang amat sangat. Sepatutnya dia tidak perlu risau. Dia dan Riezq bukan berkahwin tetapi hanya berlakon sebagai pasangan suami isteri sahaja. Hanya untuk beberapa bulan sahaja.


QYRINA tunduk. Dia tidak berani memandang wajah lelaki itu. sekarang dia hanya berdua-duaan dengan Riezq di dalam bilik yang agak besar baginya. Badannya sudah berpeluh-peluh.
“ We need to talk.” Dia mendongak. Riezq memandangnya. Entah kenapa dadanya berdebar-debar. Mungkin kerana dia berduaan dengan lelaki itu.
“ Sebelum awak sign kontrak semalam tu awak dah baca ke butirannya?” soal Riezq. Dia mengangguk.
“ Awak tahu ke yang kita kena duduk sebumbung?” soalnya lagi. Qyrina mengangguk lg.
“ kita kena tinggal sebilik jugak.” Qyrina mengeluh. Apehal mamat ni banyak soal lak? Kan aku dah cakap yang aku dah bace kontrak tu.
“ Qyrina awak dengar tak?”
“ ya saya tahu en.Riezq. dan kita tak boleh lebih2 coz kita bukan betul2 kahwin pun.” Ujarnya berani. Riezq tersenyum. buang tabiat ke mamat ni?
“ kalau kahwin bolehlah nak lebih2?” soal Riezq bersama sengihan. Meremang bulu romanya. Dia hanya menjeling.
“ Awak tak perlu bimbang. Saya takkan tidur dalam bilik ni. Bila semua dah tidur saya akan ke bilik bacaan. Lagipun saya tahu hukum agama. Kita tak ada apa2 ikatan. Duduk macam ni banyak godaannya.” Ujarnya. Sempat bibirnya tersenyum. entah apa yang melucukan?
“ sampai bila awak nak buat macam ni?” soal Qyrina. Riezq mengeluh. Dia sendiri tidak tahu sampai bila dia akan terus menipu keluarganya dan menggunakan perempuan dihadapannya ini. Bibirnya melepaskan keluhan. Matanya memandang wajah bersih Rania Qyrina.
“ Kenapa?” soal Qyrina. Perasaannya yang berdebar tadi beransur pulih.
“ Mungkin lebih baik kalau kita pindah rumah. Kita tak perlu kongsi bilik. Kita pun akan lebih selesa.” Dia menimbang sendiri. Qyrina mengerutkan dahinya. Duduk rumah lain. Hanya dia dan lelaki ini sahaja. Buang tabiat ke apa mamat ni? Aku masih waras lagi. Lebih baik duduk serumah dengan keluarga dia. Lagi selamat.
“ Awak nak ke mana tu?” soalnya apabila lelaki itu mula mnegatur langkah.
“ nak call Ryzal kejap. Saya nak dia uruskan hal ni.” Ujarnya.
“ Hal apa?” wajah Ridz dipandang.
“ Cari rumah lar.”
“ Eh tak payah la awak. Lebih selamat kalau kita duduk dengan family awak jew. Kalau kita duduk berdua je lebih bahaya.” Ujarnya. Dia senyum sikit. Tidak mahu lelaki itu fikir dia pula yang mahu mengajar lelaki itu. Riezq tersengih bak kerang busuk. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal. Terasa kelakar dengan kenyataan perempuan dihadapannya itu. Dia dapat menangkap maksud tersirat Qyrina tadi. Takut betol duduk dengan aku la tu.
“ Awak jangan risau la Qyrina, kalau kita pindah rumah saya belum gila lagi nak duduk berdua jew dengan awak.”
“ Maksud awak?”
“ Nanti saya fikir lah. Banyak soallah awak ni.” Lelaki itu terus berlalu. Qyrina mengeluh. Mamat senget ni memang macam ni. Tapi kalau tiada dia mungkin masalahku akan lebih besar. Ibu, bertahanlah. Ibu akan selamat. Nia takkan biarkan ibu pergi. Nia tak nak ibu pergi. Air mata yang hampir tumpah diseka.

No comments:

Post a Comment

hai kekawan sume...
ape tunggu agi??
jom komen cite ni(suke/tak)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh my god...nufa makin tua but alhamdulillah umo makin pjg.TQ Allah

Daisypath Happy Birthday tickers