HOT!!!

Friday, March 11, 2011

Benarkah Cinta??1

Cahaya matahari yang menusuk masuk melalui tingkap menyilaukan matanya. Fidz Asran menggeliat. Matanya dibuka sedikitb bibirnya tidak habis-habis mengomel. Dia kembali menarik selimut menutupi seluruh tubuhnya.
“ Fidz, bangunlah.”
Fidz Asran membuka matanya sambil merengus. Tidak suka diganggu pada waktu2 sebegini. Dia memandang lelaki dihadapannya.
“ Apa?” soalnya geram. Saudara kembarnya hanya menggeleng.
“ Tu, kau tengok jam. Dah nak masuk pukul 12 ni.” Ujarnya sambil menunding jari ke arah jam yang tergantung didinding.
“ Alah baru 12 tengahari bukan 12 malam pun.” Ujarnya selamba.
“ Kau balik pukul berapa semalam? Pukul 12 kau masih belum balik lagi. Kau bernasib baik papa still kat oversea.” Leter saudara kembarnya lagi. Dia hanya diam. Malas mahu melayan.
“ Hah ni mesti tak solat subuhkan?” serkap abangnya. Fidz Asran hanya tersengih. Dia menolak selimut ke tepi dan mencapai tuala.
“ Ridz, bila papa nak balik sini?” soalnya.
“ Hari ni. Kenapa?” Ridz Airan memandang wajah kembarnya.
“ What?” Fidz Asran terlopong. Tuala tadi disangkut ke bahu.
“ Kenapa?”
“ Papa cakap nak balik hari selasa kan.”
Ridz Airan hanya menjungkitkan bahunya. Fida Asran hanya mengeluh. Terpaksalah dia membatalkan aktivitinya malam ini. Tanpa menunggu kata-kata dari abangnya dia terus menuju kea rah bilik air. Dua puluh minit kemudian dia keluar. Ridz Airan masih lagi di situ.
“ Kau nak apa lagi?” soal Fidz Asran sambil menyarungkan pakaiannya. Ridz Airan tersengih. Pastilah ada hal yang diingininya. Dia sudah masak dengan perangai abang kembarnya itu.
“ Besok aku nak pinjam kereta ek. Kereta aku masih kat workshop lagi.” Pintanya.
“ Habis aku lak macam-mana?”
“ Kita pergilah sekali ke sekolah besok.” Ujar Ridz Airan.
“ Tak nak lah aku. kau tu pergi sekolah awal sangat. Erm, tak pelah aku naik motor ajelah.” Ujarnya lagi.
“ Macam ni lah adik abang. Hehehe.” Gurau Ridz Airan. Fidz Asran melemparkan tualanya kearah abangnya itu. Sempat pula dia mengelak. Abangnya hanya ketawa terbahak-bahak.



KEADAAN Sekolah Menengah Sri Nian kelihatan begitu sesak dengan pelajar-pelajar yang hadir pada pagi itu. Ridz Asran membetulkan uniform yang berwarna biru muda yang dipakainya dengan kemas. dia melangkah dengan bergaya sambil bibinya melemparkan senyuman kea rah pelajar yang tersenyum kepadanya. Bukannya dia tidak tahu dia dan Fidz Asran adalah pasangan kembar yang paling popular di sekolahnya.
“ Ridz!!” laung satu suara. Langkahnya terhenti. Dia berpaling. Wajah manis Sarah dipandang.
“ Apa hal?” soalnya.
“ Petang ni jangan lupa mesyuarat awal tahun biro pengawas.” Ujar Sarah. Dia mengangguk. Bukannya dia tidak ingat akan hal itu. Sementelah dia adalah ketua pengawas di sekolahnya.
“ Ok. Thanks.” Ujarnya dan terus berlalu.
“ Ridz.” Panggil Sarah lagi. Dia berpaling.
“ Petang ni boleh tak Sarah tumpang Ridz balik? Ayah ada kerja so tak dapat nak ambil Sarah. Boleh?” pintanya.
“ Erm okeylah. Ah, Sarah ada Nampak Fidz tak?” soalnya.
“ Entahlah tadi tak nampak pulak. Ada apa?”
“ Tak apalah kalau awak ada nampak dia suruh dia jumpa saya yew.” Ujarnya. Sarah mengangguk. Ridz Airan berlalu meninggalkan Sarah. Perempuan itu mengeluh. Dia akui Ridz Airan seorang lelaki yang cukup sempurna. Memiliki segalanya. Mana2 perempuan yang mengenalinya pasti akan menyukainya. Salah seorangnya adalah dirinya. Sejak dulu lagi dia ada menaruh hati pada lelaki itu. Tetapi Ridz Airan seolah-olah tidak memahaminya. Walaupun Ridz Airan dan Fidz Asran memiliki raut wajah yang sama tetapi kedua-duanya memiliki personality yang berbeza. Ridz Airan bersikap lebih matang daripada Fidz Asran yang bersikap lebih agresif. Fidz Asran kadang-kadang suka mmenberontak. Selalu ponteng class dan tidak secerdik abangnya. Dulu lealki itu tidak seperti itu. Dia pun tidak tahu apa yang telah membuatkan lelaki tiu berubah sedemikian rupa.

No comments:

Post a Comment

hai kekawan sume...
ape tunggu agi??
jom komen cite ni(suke/tak)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh my god...nufa makin tua but alhamdulillah umo makin pjg.TQ Allah

Daisypath Happy Birthday tickers