HOT!!!

Thursday, February 9, 2012

Kisah baru from my cerpen~~Oh Tuhan, Aku Cinta Dia...

Assalamualaikum uolls
utk pengetahuan semua sy telah mempublishkan kisah baru yg bertajuk cm kt ats 2. sebenarnya ini ialah cite yg diadaptasi dr cerpen saya.tbe2 je trpk nk gtau uolls cmne prjalanan hdup Dania Aleya dan Firasz Akimi.
harap cyunk2 semua akan skong cite ni.
cite ni mengisahkan tentang Dania Aleya dan Firasz Akimi yang membesar bersama-sama. Tanpa mereka sedari hati mereka telah lama bersatu. Dania Aleya menganggap Firasz Akimi seseorang yang terpenting buatnya. Dia teramat menyayangi lelaki itu. Begitu juga dengan Firasz Akimi. Namun, kerana permintaan daddy Firasz Akimi cinta mereka terpaksa dikorbankan. Firasz Akimi terpaksa menikahi Sofea dan menelan kepedihan. 
Cintanya terkubur sebelum sempat dia meluahkannya.
Perkahwinan Firasz Akimi membuatkan hidup Dania Aleya tidak sempurna. Dia mencintai lelaki itu. Teramat menyayanginya sehinggakan dia merasakan tiada gadis lain yang dapat merampas lelaki itu daripadanya. Namun dia terpaksa akur dengan takdir tuhan. Firasz Akimi bukan miliknya lagi. Walaupun hatinya bagaikan disiat-siat apabila melihat kekasih hati bersanding bersama perempuan lain. Hatinya teramat sakit. Mengapa ini yang harus dia alami ketika dia merasakan cinta Firasz Akimi hanya untuknya? Oleh kerana itu Dania Aleya bertekad untuk pergi jauh daripada kehidupannya dulu. Dia harus melupakan nama Firasz Akimi. Semuanya harus ditinggalkan. Kenangan bersama lelaki itu harus diluputkan.

Dania Aleya


Firasz Akimi

Akhirnya Dania Aleya meninggalkan lelaki itu tanpa sepatah kata. Firasz Akimi kecewa. Mengapa tergamak Dania Aleya pergi tanpa memberitahunya? Di hatinya hanya ada nama Dania Aleya walaupun dia telah berkahwin dengan perempuan lain. Hanya gadis itu cinta hatinya.

Lima tahun berlalu, akhirnya Dania Aleya kembali. Kejutan demi kejutan yang terpaksa dia hadapi. Bagaimanakah kehidupan Firasz Akimi bersama Sofea? Adakah Dania Aleya mampu melihat kebahagiaan lelaki itu bersama perempuan lain? 

No comments:

Post a Comment

hai kekawan sume...
ape tunggu agi??
jom komen cite ni(suke/tak)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

oh my god...nufa makin tua but alhamdulillah umo makin pjg.TQ Allah

Daisypath Happy Birthday tickers